خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور توضیحات جدید وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان و اصلاح حقوق کارگران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند | حرارت موبایل یکی از عوامل ناباروری در مردان اهدای عضو بیمار مرگ مغزی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارس، پلنگ باغ وحش مشهد به دلیل شکستگی دست چپ همچنان تحت درمان است زیاد عرق می‌کنید؟ شاید یکی از این بیماری‌ها را دارید از کنار این علائم ساده نگذرید | ۳ نشانه هشداردهنده که ممکن است خطرآفرین باشند صدور مجوز واردات تجهیزات و داروهای ایثارگران با ارز ترجیحی ۸۷ هزار زائر خانه خدا از ۲۱ فرودگاه کشور به سرزمین وحی اعزام خواهند شد توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده
سرخط خبرها

آمار فوتی های کرونای کشور در مرز دو رقمی شدن |گذر از خیز نفس‌گیر دوم

  • کد خبر: ۴۱۲۸۵
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
آمار فوتی های کرونای کشور  در مرز دو رقمی شدن |گذر از خیز نفس‌گیر دوم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش مرگ‌ومیر کووید ۱۹ در روز‌های گذشته گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونای کشور به مرز ۲ رقمی‌شدن نزدیک شده که به دلیل گذر از خیز نفس‌گیر دوم شیوع این بیماری، خبر بسیار خوبی است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ خدمات پزشکی از راه دور یا همان دوراپزشکی یکی از پازل‌های روی زمین‌مانده نظام درمان کشور محسوب می‌شد که البته دیروز به‌همت مدیران این حوزه در مشهد به‌سرانجام رسید. حالا و در جریان پویش «ره سلامت» وزارت بهداشت، مشهد نخستین شهر کشور است که چراغ خدمات پزشکی از راه دور را روشن کرده و وارد دنیای پزشکی الکترونیک شده است. دیروز یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این پویش یعنی افتتاح گام نخست خدمات از راه دور در مشهد با حضور برخط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان علوم‌پزشکی مشهد در مرکز آموزش‌های بالینی بیمارستان امام‌رضا (ع) اجرایی شد و در ادامه این مراسم، اولین ایستگاه ارائه خدمات دوراپزشکی با هدف گسترش سطح خدمات درمانی به بیماران نیازمند خدمات تخصصی در سطح کلان منطقه به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم برخط و کشوری گفت: اهمیت ارائه خدمات پزشکی از راه دور به‌ویژه در دوران شیوع ویروس کووید ۱۹ بر هیچ کس پوشیده نیست و حمایت وزارت بهداشت از نهادینه‌سازی و ضابطه‌مندکردن این خدمات، نقش به‌سزایی در توسعه این سیستم ایفا کرده است.
محمدحسین بحرینی با بیان اینکه ستاد پزشکی از راه دور کلان‌منطقه ۹ از ابتدای شکل‌گیری ۳ گام عملیاتی را برای پیاده‌سازی جامع خدمات دوراپزشکی طراحی کرده است، افزود: خدمات مشورت تخصصی و ویزیت از راه دور، بستری ویژه کووید ۱۹ به‌عنوان گام اول و خدمات ویزیت سرپایی با ۱۰ خدمت تخصصی ویژه بیماران مزمن و خاص و همچنین خدمات شبه‌رادیولوژی و هماتولوژی به‌ترتیب در گام‌های بعدی برنامه این کلان‌منطقه قرار گرفته است.

بحرینی ادامه داد: برای دستیابی به هرگام ۲ تا ۴ ماه را پیش‌بینی کرده‌ایم و انتظار داریم ظرف ۶ ماه به گام سوم این برنامه برسیم.
وی همچنین در تشریح گام اول برنامه دوراپزشکی ستاد پزشکی از راه دور کلان‌منطقه ۹ گفت: در این گام ۱۳ ایستگاه را با کارشناسان و تجهیزات مورد نیاز در ۲ قالب ایستگاه‌های مرجع به‌عنوان مشورت‌دهنده و ایستگاه‌های مبدأ که مشورت‌گیرنده است، تقسیم کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد افزود: در ابتدای فعالیت این سامانه هر ایستگاه مرجع در ۳ حوزه تخصصی مورد نیاز در درمان کووید ۱۹ یعنی ریه، عفونی و آی‌سی‌یو در ۱۱ ایستگاه و سپس در ۶۶ ایستگاه فعال خواهند شد تا پزشکان متخصص در این مراکز مشورت‌های لازم برای مدیریت بیماران کرونایی خود را از این طریق دریافت کنند.
بحرینی تأکید کرد: به‌زودی با فراهم‌شدن ایستگاه‌های سیار، امکان ویزیت از راه دور بیماران نیز به این خدمات در همه ایستگاه‌ها اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به برقراری ۳ ابزار ارتباطی استاندارد برای ارائه خدمات درمانی در سطح کلان‌منطقه ۹ کشور گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به‌عنوان دانشگاه مسئول در این کلان‌منطقه متشکل از دانشگاه‌های بیرجند، بجنورد، اسفراین، نیشابور، گناباد، تربت‌حیدریه و تربت‌جام از ابتدای ابلاغ این ضرورت توسط معاون درمان این وزارتخانه در خرداد گذشته برنامه خدمات دوراپزشکی را با نگاه به نظام مبتنی بر کلان‌منطقه با عنوان ستاد پزشکی از راه دور راه‌اندازی کرد.

گذر از خیز نفس گیر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با اشاره به کاهش مرگ‌ومیر کووید ۱۹ در روز‌های گذشته گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونای کشور به مرز ۲ رقمی‌شدن نزدیک شده که به دلیل گذر از خیز نفس‌گیر دوم شیوع این بیماری، خبر بسیار خوبی است.

سعید نمکی بیان کرد: با اینکه بی‌مبالاتی‌های ناشی از سفر‌های روز‌های گذشته ذهن کادر درمان را مشوش کرده است، امیدوارم در روز‌های آینده بتوانیم به روند نزولی در ابتلا و فوت ناشی از بیماری کرونا نزدیک شویم.

نمکی افتتاح سامانه دوراپزشکی را یک انقلاب در نظام ارائه خدمات در کشور دانست و افزود: در سال‌های پس از انقلاب دستاورد‌های زیادی در عرصه نظام سلامت داشته‌ایم که کاهش مرگ‌ومیر کودکان و زنان باردار به یک‌دهم میانگین آن در منطقه مصداق این تحول تاریخی نظام سلامت است.

وی گفت: در ۳ دهه اخیر روز‌های بسیار سختی در ارائه خدمات درمانی در مناطق کم‌برخودار کشور را دیده‌ایم، اما امروز با اتصال بیمار به طبیب متخصص در دورترین نقاط مرزی این کشور بر خود می‌بالم و این روز را یک روز سرنوشت‌ساز در تاریخ نظام سلامت کشور می‌دانم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به انقلاب در نظام ارائه خدمت در کشور ادامه داد: این مسئله پایه‌گذار یک حرکت بزرگ ملی است که در نهایت نظام ارائه خدمات پزشکی را دگرگون خواهد کرد و موجب برقراری عدالت درمانی در کشور می‌شود.

نمکی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با افزایش تخت‌های بیمارستانی جهش خوبی در زمینه ارائه خدمات کمی داشته‌ایم و حالا رشد کیفی در نظام ارائه خدمت بزرگ‌ترین نیاز کشور است، اظهار کرد: نیازمند تغییر نگاه و استفاده از ابزاری برای تغییر رویکرد هستیم و این مهم با افتتاح این سامانه محقق خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت نیز در ادامه این مراسم با اشاره به تلاش ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی (ره) برای ایجاد پیوند بین علوم مرتبط با فناوری اطلاعات با علوم‌پزشکی گفت: این فرایند از سال ۹۲ آغاز شد و در بیش از ۱۹۰ نقطه کشور این سیستم را راه‌اندازی کردیم که در آن زمان ابتر باقی ماند و عملیاتی نشد.

امیرحسین مدنی افزود: این کار بزرگ به‌همت وزارت بهداشت عملیاتی شد و در این راه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تقبل هزینه ایجاد سیستم ارائه خدمات پزشکی از راه دور در ۲۰ مرکز در نقاط محروم کشور، حدود ۴ هزارمیلیارد تومان پرداخت کرد.

وی ارائه این خدمات را موجب صرفه‌جویی در هزینه، جلوگیری از انتقال بیماران و هزینه نگهدای بیماران دانست و افزود: دوراپزشکی علاوه بر ارائه عدالت ســلامت‌محــور در کشور، یک انقلاب در حوزه درمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تاکنون هزارمیلیارد تومان برای پیشگیری و درمان کرونا هزینه کرده است، گفت: یکی از بزرگ‌ترین اقدامات این ستاد راه‌اندازی کارخانه تولید ماسک با ظرفیت تولید روزانه ۳ میلیون ماسک است.
مدنی ادامه داد: در دهه اول محرم بیش از ۵ میلیون ماسک در هیئات مذهبی کشور توزیع و همچنین با همکاری وزارت بهداشت بسته‌های بهداشتی برای داوطلبان کنکور سراسری توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تهیه شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->